Strategia wyszukiwania

W tej sekcji omówiono poszczególne etapy procesu budowania skutecznej strategii wyszukiwania – od sformułowania pytania badawczego, przez opracowanie terminów wyszukiwawczych, aż po przeprowadzenie wstępnej strategii wyszukiwania w wybranej bazie danych. Każdy z opisanych kroków oprócz części teoretycznej zawiera liczne przykłady pozwalające lepiej zrozumieć wykorzystanie przedstawionych zagadnień w praktyce. Zawarte tutaj informacje ułatwią opracowanie strategii wyszukiwania dostosowanej do konkretnego tematu badawczego.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi materiałami zachęcamy do sprawdzenia zdobytej wiedzy w Quizie „Strategia wyszukiwania”.


1. Formułowanie pytania badawczego

2. Identyfikacja kluczowych konceptów

3. Wybór terminów wyszukiwawczych

4. Wybór słów kluczowych, słów pochodzących z języka naturalnego

5. Wybór haseł przedmiotowych

6. Korzystanie z kodów pól wyszukiwania

7. Zaawansowane techniki wyszukiwania

8. Operatory logiczne Boolea

9. Zawężanie wyników wyszukiwania

10. Wstępna strategia wyszukiwania i monitorowanie jej rozwoju

Podziel się: