W tej sekcji omówiono poszczególne etapy procesu budowania skutecznej strategii wyszukiwania – od sformułowania pytania badawczego, przez opracowanie terminów wyszukiwawczych, aż po przeprowadzenie wstępnej strategii wyszukiwania w wybranej bazie danych. Każdy z opisanych kroków oprócz części teoretycznej zawiera liczne przykłady pozwalające lepiej zrozumieć wykorzystanie przedstawionych zagadnień w praktyce. Zawarte tutaj informacje ułatwią opracowanie strategii wyszukiwania dostosowanej do konkretnego tematu badawczego.
Po zapoznaniu się ze wszystkimi materiałami zachęcamy do sprawdzenia zdobytej wiedzy w Quizie „Strategia wyszukiwania”.
1. Formułowanie pytania badawczego
2. Identyfikacja kluczowych konceptów
3. Wybór terminów wyszukiwawczych
4. Wybór słów kluczowych, słów pochodzących z języka naturalnego
6. Korzystanie z kodów pól wyszukiwania
7. Zaawansowane techniki wyszukiwania
9. Zawężanie wyników wyszukiwania
10. Wstępna strategia wyszukiwania i monitorowanie jej rozwoju